Udruga hrvatskih pacijenata – Marijo Drlje, ministre Beroš za dvostruko naručivanje oboljelih za istu pretragu krivi su ljudi koji vode SJZS, a ne oboljeli.

OTVORENO PISMO MINISTRU BEROŠU

Udruga hrvatskih pacijenata (UHP)
Tratinska 27/1 (poštu slati isključivo na Kopernikova 3)
Zagreb
https://udrugahrvatskihpacijenata.hr/
https://www.facebook.com/udrugahrvatskihpacijenata.hr 
 
Otvoreno pismo ministru zdravstva iz. prof. dr. sc. Vili Beroš

Poštovani gospodine Ministre,

Za moguće dvostruko naručivanje oboljelih za istu pretragu u solidarnom javnom zdravstvom sustavu (SJZS) nisu krivi oboljeli , već po nama  isključivo su odgovorni ljudi koji vode SJZS jer to ne žele spriječiti.   Zašto to ne žele riješiti pitanje je za njih? Pitajte ih zašto se ne prikazuju neki slobodni termini za naručivanje, a i neka provjere koliko ovi koji miješaju prakse prikažu slobodnih termina?

U ovim kritičnim trenucima pandemije virusa COVID-19, kada javno dobro, solidarni javni zdravstveni sustav (koji već dugi niz godina opstaje samo na velikom trudu i naporima nekih njegovih požrtvovnih djelatnika) doslovce „puca po šavovima“, u javnosti u udarnim terminima se plasira teza o višestrukom naručivanju pacijenata za istu pretragu kao jednom od njegovih najvećih problema. Taj problem ne postoji ako se želi riješiti, a očito već godinama ne želi.

Udruga hrvatskih pacijenata (UHP) već više od deset godina predlaže rješenje kako vrlo lako spriječiti oboljele da se naručuju za istu pretragu na više mjesta, međutim, umjesto učinkovitog sprečavanja takvog naručivanja, već godinama u javnom prostoru od nekih koji vode solidarno javno zdravstvo slušamo putem medija samo žalopojke i demagogiju. Očigledno se taj problem ne želi riješiti, jer bi se u uređenom sustavu, u kojem ne bi bilo nepotrebnih listi čekanja, onemogućilo da se pacijente doslovce iz javnog preusmjerava u privatni zdravstveni sektor. Pitamo je li to zbog miješanja praksi?

Već godinama predlažemo e-uputnicu i da obiteljski liječnik naručuje pacijenta e-naručivanjem, što je napokon počelo funkcionirati, pri čemu se pacijent ne može naručiti na više mjesta istovremeno.

Međutim, u slučaju da iz bilo kojeg razloga e-naručivanje ne funkcionira (npr. pad sustava, neprikazivanje slobodnih termina, čuvenih tekica po odjelima i sl.), pacijent dobiva crvenu uputnicu i traži prikladan termin u nekoj od ustanova SZJS. Ono što je u tom slučaju nužno jest da kad pacijent nađe i prihvati neki termin, od navedene ustanove treba dobiti potvrdu o naručivanju i ODMAH ostaviti crvenu uputnicu u toj ustanovi kako se više nigdje drugdje ne bi mogao naručiti.

Time bi se u potpunosti onemogućilo višestruko naručivanje istog pacijenta za istu pretragu na više mjesta. U tom bi se slučaju slobodni termini za naručivanje prikazivali prema stvarnom stanju, te bi se vrlo brzo u većini slučajeva liste čekanja značajno skratile, a moguće i u potpunosti ukinule, ako ukinite miješanje praksi. Po našem mišljenju miješanje praksi je uzrok svih problema u SJZS.

Kao što vidite, vrlo je lako i jednostavno riješiti , ako se želi. Molimo medije da nas oboljele više po ovom pitanju ne prozivaju jer mi nismo krivi. Kada u javnom prostoru za ovo prozivate nas oboljele, time direktno abolirate odgovorne u SJZS, a  koji to ne žele riješiti, evo već više od 10-tak godina.

U dobroj vjeri.

S poštovanjem                                                                     Predsjednik

U Zagrebu 28.10.2020.                                                    Marijo Drlje dipl.oec.

 

1+