Udruga hrvatskih pacijenata – Marijo Drlje, Kako bitno skratiti bolovanja? Predlažemo, osigurajte oboljelima brzo i efikasno liječene, a s ciljem brzog ozdravljenja i povrataka na posao.

Brzo i efikasno liječenje oboljelih bitno če smanjiti stopu bolovanja.

 

Udruga hrvatskih pacijenata (UHP)
Tratinska 27 (poštu slati na Kopernikova 3)
Zagreb
https://udrugahrvatskihpacijenata.hr/

https://www.facebook.com/udrugahrvatskihpacijenata.hr

U Zagrebu 13. 4.2019.

 

 

BOLOVANJA. Je li se prečesto neopravdano ukidaju bolovanja? Tko je odgovoran za duga bolovanja, oboljeli ili sustav zbog ne efikasnog liječenja? Jesu li duge liste čekanja “krive” za duga bolovanja? Tko je odgovoran za duge liste čekanja? Je li ponekad javna “hajka” na ljude na bolovanju opravdana? Molimo sve vas koji odlučujete učinite sve kako se oboljeli ne bi ponižavali.
Po nama u UHP-a problem je vrlo jednostavno riješiti, na način osigurajte oboljelima na bolovanju brzo i efikasno liječenje i sigurni smo da če se stopa bolovanja bitno smanjiti.

Svakodnevno nas kontaktiraju (najčešće neposredno) oboljeli koji su na bolovanju i liječe se, a bez kvalitetne komunikacije sa njima, ukidaju im bolovanja ili im mijenjaju šifre bolovanja. Uputili smo ponovo dopis MIZ-u i HZZO-a sa zamolbom i nekim prijedlozima.

 

Ministru zdravstva prof. dr. sc. Milanu Kujundžiću, dr med.

Ravnatelju HZZO-a   Lucian Vukelić, dr.med.spec.

 

Poštovani

proslijeđujemo Vam pritužbu (ovakvih i sličnih pritužbi ima na desetke) koju smo dobili od gđe M. K. u kome se žali na ukidanje bolovanja. Gđa M.K. pita, citiramo  “Zar se može pobiti liječnička dokumentacija od specijalista u samo 2-3 minute i mene poslat na posao”????.

Pitamo Vas kakvo je to Povjerenstvo koje posveti oboljelima dva minuta i to u “sastavu” samo jednog liječnika, a da se često i ne predstavi oboljelima?

O problemu bolovanja mi smo više puta do sada (i bivšim ministrima) Vama pisali i predlagali  da ti Vaši kontrolori i drugi bitno poprave komunikaciju sa oboljelima. Iz puno pritužbi na temu ukidanja bolovanja, vidimo   da je nezadovoljstvo oboljelih vrlo često rezultat vrlo slabe komunikacije tih djelatnika (i nekih obiteljskih liječnika, kontrolora….) prema oboljelima.

Pitamo Vas kako je moguće, da vaši djelatnici za kontrolu bolovanja, samo u dvije minute (ponekad i vrlo drskog kontakta sa oboljelima) “pregledaju” oboljele i pobijaju nalaze specijalista koji ponekad  mjesecima mukotrpno i odgovorno liječe oboljele?

Pitamo Vas jesu li ti vaši djelatnici u Liječničkim povjerenstvima, kontrolori ili neki obiteljski liječnici koji ukidanje bolovanja, toliko bolje educirani (da mogu u samo dva minuta donijeti odluku !) od mnogih bolničkih i drugih specijalista, koji sate i sate provode sa oboljelima u njihovom liječenju? Tu nešto ne štima! Ukoliko su ti vaši djelatnici u Liječničkim povjerenstvima (kontrolori ili neki obit. liječnici) koji tako brzo mogu donositi odluke o ukidanju bolovanja “sveznajući” u tom slučaju predlažemo da organizirate edukaciju bolničkih i drugih specijalista koji liječe oboljele  (sa tim vašim sveznajućima), jer ispada da oni ne znaju puno. Dopustite nam iznijeti i naše stajalište , mi ipak više vjerujemo u znanje bolničkih i drugih specijalista koji liječe oboljele.

U svakom slučaju po nama je potrebno uskladiti, po ovom pitanju praksu, a sa ciljem da nestane bahatost i ponekad vrlo loša komunikacija vaših djelatnika prilikom ukidanja bolovanja. Mi u UHP-a se zalažemo da na bolovanju trebaju biti stvarno oni koji su bolesni, a u procesu liječenja oboljelih koji su u radnom odnosu mora im se osigurati ubrzano (po našim saznanjima oni prolaze isto duge liste čekanja i zbog toga ih se ne može kriviti za duže liječenje…. ) liječenje, a s ciljem da se što prije izliječe i vrate na svoja radna mjesta, a mnogi upravo samo to žele i traže . 

Iz naših iskustava  iz pritužbi je i problem promjena šifri bolovanja (ukidanje i istovremeno otvaranje novog bolovanja ili im se predlaže da uzmu jedan dan godišnjeg, pa onda im se otvara novo bolovanje pod drugim šiframa….itd)  a sve pod “izgovorom” da to moraju raditi jer da ne žele plaćati kazne od HZZO-a.
Zašto se zavaravamo i tražimo rupe u propisima? Stvari su po nama vrlo jednostavne oni koji su bolesni mora im se omogućiti brza dostupnost liječenja  preko prioritetnih liste čekanja, brza  dostupnost fizikalne terapije, toplica itd, itd i to bi bilo učinkovito liječenje, a s ciljem što prije ozdravljenja i vračanje na svoje radno mjesto.

Predlažemo,   pod obavezno uvedite   da se oboljelima izdaju pisane obavijesti sa obrazloženjem o prekidu bolovanja(nažalost sada ne dobijaju pisane obavijesti sa obrazloženjem)  , a ako su oboljeli nezadovoljni onda se mogu žaliti, na taj naćin svi bi bili na dobitku jer bi sve bilo transparentno.

U očekivanju odgovora nama u UHP-a i oboljeloj želimo vam obilje zdravlja sa prve crte oboljelih.
U dobroj vjeri.

S poštovanjem

Predsjednik
Marijo Drlje dipl. oec

NAPOMENA: informaciju o naknadama za vrijeme bolovanja možete pročitati na ovom https://udrugahrvatskihpacijenata.hr/2016/02/12/udruga-hrvatskih-pacijenata-informacije-o-naknadi-place-za-vrijeme-bolovanja/linku:

Pitali smo i je li medicinski opravdano  za vrijeme fizikalne terapije ukidati bolovanje i tako prekidati fizikalnu terapiju?

https://udrugahrvatskihpacijenata.hr/2016/11/07/udruga-hrvatskih-pacijenata-pita-li-medicinski-opravdano-vrijeme-trajanja-fizikalne-terapije-ukidati-bolovanje/

 

 

0