UHP-a, odgovor dr Strenji-Linić na intervju u Liječničkim novinama br. 147 ožujak 2016

Odgovor dr Strenji-Linić na intervju u Liječničkim novinama u kojima nije govorila potpunu istinu, ato čemo ovdje pokušati pojasniti

Udruga hrvatskih pacijenata(UHP)
Kopernikova 3. Zagreb
Marijo Drlje, predsjednik
0911877654

U Zagreb 30.3.2016.                                     HRVATSKI SABOR
                                                       Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku
                                                        n/p predsjednice dr. Ines Strenja-Linić
                                                                   Trg sv. Marka 6 – Zagreb

Poštovana gospođo Predsjednice
Pročitali smo Vaš veliki intervju u Liječničkim novinama br.147 ožujak 2016.
Pozdravljamo Vaš stav o nužnosti očuvanja socijalne utemeljenosti našeg zdravstva
Pozdravljamo i težnju ka poboljšanju našeg javnog zdravstva.
Usporedba sa stomatološkim uslugama nije dobra jer je riječ o malom broju ograničenog opsega usluga u kojima se nalazi veliki broj estetskih zahvata.
Obzirom na polazišta, zbunjuje najava uvođenja nadstandarda i to iz stoga što nadstandard:
1.    dijeli pacijenata prema platežnoj moći
2.    vraća nas u razdoblje nejednakosti u javnom zdravstvu
3.    prisiljava liječnika na ponašanje suprotno Hipokratovoj (Ženevskoj) zakletvi i Kodeksu medicinske etike.
4.    podrazumijeva primjenu dvije vrste medicine, dvije vrste liječenja, dva pristupa prema pacijentima i dva ishoda liječenja kako akutnih tako i kroničnih bolesti
5.    pretvara bol i bolest u izvor zarade
6.    zbunjuje pacijente i otvara mogućnosti zlorabljenja i zarađivanja na bolesti, strahu i neznanju pacijenata
7.    smanjuje povjerenje i ruši ugled liječnika odvajajući ga od njegovih pacijenata
Ukoliko postoji prostor za uštedu zbog nepotrebnog liječenje i nepotrebnih pretraga, a kao pacijenti i korisnici zdravstvenih usluga smo sigurni da takve mogućnosti postoje, tada je razumnije i medicinski opravdano zaštiti pacijente od nepotrebnih i uvijek moguće štetnih medicinskih postupaka nego uskratiti potrebno liječenje i potrebne postupke. Drugim riječima, kao pacijenti smatramo da se uštede u zdravstvu trebaju postići većom stručnošću i zaštitom pacijenata od nepotrebnih postupaka umjesto uskraćivanje potrebnog liječenja.
Nadstandard ruši temelj javnog zdravstva – solidarnost. Naime, pravednost u javnom ima drugačije značenje nego pravednost u svakodnevnom životu. Pravednost u javnom zdravstvu ne podrazumijeva svima jednako – svima prema standardu (standardan broj pretraga, lijekova, operacija godišnje) nego nejednakost – svakome prema potrebama. To znači da će bolesniji primati više zdravstvenih usluga od zdravih. To je stoga što zdravi svoje neiskorištene zdravstvene usluga solidarno i nesebično poklanjaju bolesnima. Ta solidarnost zdravih prema bolesnima i jest temelj javnog zdravstva (u privatnom zdravstvu te solidarnosti nema nego svako plaća sebično – samo za sebe). Uvođenje nadstandarda srušiti će taj temelj pa nakon njegovog uvođenja više ne možemo govoriti o solidarnom ili socijalno osjetljivom javnom zdravstvu.
Pozdravljamo težnju za unaprjeđenjem javnog zdravstva, ali prije toga predlažemo javnu raspravu i konzultiranje stručnjaka kako najavljenim mjerama ne bismo učinili više štete nego koristi.
Pitamo Vas je li se Vi i vaša zdravstvena vlast odričete hrvatske sirotinje?Poštovana dr Strenja Linić evo ovdje malo naših višegodišnjih molbi, kritika i prijedloga
Naglašavamo da nije istina kada Vi kazete da nitko ne govori o tajkuniziranoj stomatologiji. Mi u Udruzi hrvatskih pacijenata o tajkuniziranoj stomatologiji govorimo  već 10-tak godina. To je po nama loše za oboljele a mnogi ne mogu platiti pa nažalost ni djeca neke usluge. O problemima govori i predsjednica  Udruge dentalnih tehničara RH gđa Živana Radić koja govori o roblju u 21 stoljeću. Govore i mnogi drugi samo je pitanje je li Vi to čitate i slušate a da čujete.
Da nas čujete onda bi znali da uporno govorimo ne tajkunizaciji SJZS po modelu stomatologije jer je to loše po nama za oboljele.
Uputili smo Vam zamolbu 10.2.2016 godine za službeni razgovor jer smo Vas htjeli upoznati o problemima sa prve crte oboljelih, još niste odgovorili ni nama u UHP-a ni gđi Živani Radić.
Jesmo li mi udruge za Vas samo ukras demokracije ili…
Kako možete govoriti o zadržavanju solidarnosti u solidarnom javnom zdravstvenom sustavu(SJZS) a da oboljeli neće ništa izgubiti a najavljujete nadstandard i košaricu usluga po modelu stomatologije? Po nama to nema logike i ako uvodite nadstandard i košaricu usluga u današnje stanje u SJZS oboljeli gube jako, jako puno i neće se moći liječiti na načelu solidarnosti po zlatnom standardu.
Još jednom Vam kažemo u nadi da nas čujete:
Ne stomatologizaciji SJZS
Ne nastavku tajkunizacije.
Ne lobistima koji rade u SJZS za miješanje praksi
Ne uvođenju nadstandarda.
Ne dodatnom osiguranju.
Ne u SJZS stvarati sustav za bogate i siromašne.
Ne košarici usluga.
Ne liberalizaciji miješanja praksi jer ako sve to prođe po nama će jačati privatno zdravstvo a slabiti javno.
Molimo Vas nemojte zabijati posljednju brokvu u lijes zvani SJZS jer ako to učinite po nama bi moglo ostati cca 3000000 najsiromašnijeg hrvatskog puka bez mogućnosti liječenja po zlatnom standardu  koji smo dosada imali.
Je li doista želite ući u povijest po tome?
Hoće li Vas mučiti savjest i hoćete li sa tim moći živjeti ako bude oboljelih koji se neće moći kvalitetno liječiti samo zato jer su siromašni (po nama je to većina našeg puka)?
Kome smeta SJZS?
SJZS je opće dobro hrvatskog puka i nema alternativu.
Zdravlje Čovjeka je za nas najveća vrijednost našeg društva i to moramo sačuvati po svaku cijenu na načelu solidarnosti i liječenju svih građana po zlatnom standardu.
Mi smatramo da se može i mora jačati SJZS i zadržati liječenje po zlatnom standardu a ako nas želite saslušati imamo i neke prijedloge.
Privatno zdravstvo podržavamo ali neka se razvija privatnim kapitalom a ne urušavanjem SJZS.
Mi mislimo i živimo ovako a Vi?
U dobroj vjeri.
S poštovanjem
Marijo Drlje dipl. oec predsjednik

0