Ministre kome se osiguranik HZZO-a treba javiti kad se razboli vam mjesta svog prebivališta? Tko takvog oboljelog mora primiti i zbrinuti: HITNA, obiteljski liječnici gdje se oboljeli zatekne ili…? Ako na godišnjem odmoru osiguranik HZZO-a dobije upalu

Ministre osiguranici HZZO-a imaju osiguranje 365 dana u godine i dužni ste im to osigurati.


Udruga hrvatskih pacijenata (UHP)
Kopernikova 3,  Zagreb

U Zagrebu 19.6. 2013. godine

Ministre kome se osiguranik HZZO-a treba javiti kad se razboli vam mjesta svog prebivališta? Tko takvog oboljelog mora primiti i zbrinuti: HITNA, obiteljski liječnici gdje se oboljeli zatekne ili…? Ako na godišnjem odmoru osiguranik HZZO-a dobije upalu grla, uha ili alergiju i javi se Hitnoj, jeli to mora platiti?

Ministarstvo zdravlja

n/p ministra prof. dr. sc. Rajko Ostojić, dr, med.

Poštovani gospodine Ministre,

…..jeli zbog sve dužih lista čekanja bilo  očekivati pritisak na HITNU i moraju li to sada osiguranici HZZO-e plaćati?

Pisali smo Vam 25. listopada 2012 godine i govorili na sastanku u MIZ-u (na kome Vi niste bili) 30. siječnja 2013 godine.o problemima kada se osiguranik HZZO-a razboli van svog mjesta prebivališta. Postavljaju se pitanja, kome se osiguranik može javiti, tko ga mora primiti i zbrinuti (hitna pomoć, liječnik obiteljske medicine u gradu/selu gdje se zatekne ili netko treći)? Ovi problemi se najčešće javljaju za vrijeme godišnjih odmora, ali naravno i u drugim prilikama.

DO DANAS NISMO DOBILI JEDNOSTAVAN I RAZUMLJIV ODGOVOR!

Pitamo Vas ministre, tko ispunjava recept za terapiju kad je vikendima dobiju oboljeli, a njihov liječnik ne radi. Obišli smo nekoliko ljekarni u Zagrebu ( a kontaktirali i neke van Zagreba) i dobili odgovore da to nije regulirano i da bez recepta ljekarnici ne smiju izdavati lijekove. Lijek ne možete ni platiti novcem. Je li to baš tako ili nije?

Iz naših iskustava sigurno je da se mi obični mali ljudi zbog ovakvih problema nerviramo i trpimo.

U dobroj vjeri ponovo Vam se obraćamo u nadi da ćete ove probleme riješiti i olakšati nam muke za vrijeme bolesti.

 

Udruga hrvatskih pacijenata (UHP)

Kopernikova 3,  10000 Zagreb

U Zagrebu 25. listopada 2012.

 

Republika Hrvatska

Ministarstvo zdravlja,

n/p ministra prof.dr.sc. Rajko Ostojić,dr.med.

Poštovani gospodine Ministre,

 

Kada se osiguranici HZZO-a razbole za vrijeme boravka izvan mjesta svog uobičajenog prebivališta doživljavaju ogromna poniženja jer ih odbijaju primiti i liječnici u ambulantama Hitne pomoći i obiteljski liječnici u mjestima gdje se zateknu. Za vrijeme godišnjih odmora ovakvi slučajevi su vrlo česti. Prema našim iskustvima u UHP-u prošlog je ljeta bilo mnogo ovakvih slučajeva, a i osobno sam imao vrlo neugodna slična iskustva u Splitu.

Poštovani Ministre, molimo Vas za jedan jednostavan, narodu razumljiv odgovor na jednostavno pitanje: kome se oboljeli treba javiti i tko takvog bolesnika mora i treba zbrinuti? Nemojte nas upućivati na članke Zakona te i te… Nažalost,  to u praksi ne funkcionira. Sve što mi u UHP-u želimo znati jest gdje se oboljeli treba javiti tijekom radnog dana, blagdana i noći.

Ovdje moramo iznijeti još jedan veliki organizacijski problem. Naime, kako sada stvari stoje, gdje se god oboljeli javi,  ne može poslije dokazati da je bio u određenoj ambulanti i da ga određeni liječnik nije htio primiti, jer mu ne daju nikakvu pisanu potvrdu i njegov dolazak nigdje nije zabilježen. Bolesnici su zaista u takvim situacijama ponižavani i omalovažavani, a bolest ne zna čekati. Bolest boli, zar ne?

Kada se osiguranik HZZO-a, stanovnik npr. Zagreba ili bilo kojeg drugog mjesta, zatekne u Puli, Osijeku, Splitu, Primoštenu ili bilo gdje drugdje u Republici Hrvatskoj pa se razboli, on ne zna gdje se treba i mora javiti na liječenje: u najbližu ambulantu Hitne pomoći ili kod nekog obiteljskog liječnika u mjestu gdje ga je bolest zatekla. To se mora hitno precizirati. Sada se najčešće takve bolesnike „šeta“ od obiteljskih liječnika do ambulanti Hitne pomoći pri čemu doživljavaju velike neugodnosti.

Osobno sam ljetos razgovarao o ovoj temi s nekim obiteljskim liječnicima u Splitu, no rekli su mi da to nije njihov posao. Zatim sam isto učinio u ambulanti Hitne pomoći u Splitu, gdje su mi pak liječnici odgovorili da je to zadaća liječnika obiteljske medicine. Dana 16. srpnja 2012. tražio sam razgovor sa Ravnateljem Hitne medicinske pomoći u Splitu s ciljem saznati iz prve ruke zašto ove jednostavne stvari ne funkcioniraju. Ravnatelj dr. Leo Luetić me primio i na vrlo ljubazan način upoznao s problemima u ambulanti Hitne medicinske pomoći. Prije svega, stvar nije riješena na relaciji ordinacija obiteljskih liječnika i ambulanti Hitne pomoći, a tu su i problemi limita.

Ovakva su poniženja nedopustiva, posebice jer je vrlo lako to organizacijski riješiti budući da je svejedno gdje se bolesnik koji je osiguranik HZZO-a liječi s obzirom da se sve plaća iz istog budžeta  i da je  vrlo je lako pratiti trošak po bolesniku u e-zdravstvu.  Čemu onda služi e-zdravstvo ako i ovo ne obuhvaća?

S ovime smo Vas, gospodine Ministre, u srpnju mjesecu 2012. upoznali putem telefonskog razgovora, a poslije i Vaše pomoćnike, ali – koliko je nama u UHP-u poznato – do danas se nije ništa riješilo. Uvaženi Ministre, tražimo da se ova problematika hitno riješi, te da se i nas u UHP-u o tome obavijesti kako bismo mogli uputiti bolesnike koji nam se javljaju i traže pomoć.

S poštovanjem,                                                             Predsjednik

Marijo Drlje dipl.oec.

Zatim smo Vam pisali poslije sastanka u MIZ-u 30. siječnja 3013. godine

Udruga hrvatskih pacijenata (UHP)

Kopernikova 3, Zagreb

U Zagrebu, 30.1.2013
Republika Hrvatska

Ministarstvo zdravlja,

n/p ministra prof.dr.sc. Rajko Ostojić,dr.med.

Poštovani gospodine Ministre,

Danas poslije  sastanku u MIZ-u  mi u UO UHP-a smo malo analizirali sastanak.

Tamo smo čuli nevjerojatne stvari. Npr. kada se oboljeli razboli van mjesta svog prebivališta ( godišnji, studenti…) da telefonom zovu svog obiteljskog liječnika da mu prepiše terapiju. To zastupaju gđa Dijana Glavina i dr. Vončina… Ne možemo vjerovati da to čujemo u MIZ-u. Ako je to tako onda i ne treba obiteljski liječnik već organizirajte da se možemo telefonom javljati direktno u ljekarnu? Ili ako je to stav miz-a napišite kako je to obaveza obiteljskih liječnika da su obvezni telefonom prepisati terapiju…Gle čuda, telefonom se oboljeli ne može naručiti u bolnicu…

Gdje je tu logika?

Uvaženi  gospodine Ministre mi smo elitna turistička destinacija pa i za domaće turiste. Molimo Vas nemojte im u organizacijskom smislu kvariti godišnji zbog obične upale uha , grla ,alergije…Kao da su se Vaši suradnici potpuno odnarodili…

Zatim, kada smo argumentirali da se UHP ne odgovara na dopise, rečeno nam je da se ne smije odavati podatke oboljelog. Treba imati u vidu da mi u UHP uz dopis dostavimo i dokumentaciju oboljelog.

Ni jedan zapisnik sa ovih sastanaka nismo dobili. Ljudi dođu s nadom, a nikakvu povratnu informaciju ne dobiju…

Sve to iscrpljuje i pomalo govori da to nema nikakvog smisla…Ustvari mi vama u MIZ-u u dobroj vjeri ukazujemo na nefunkcioniranje SJZS u nadi da ćete to otkloniti, a onda MIZ sve radi da nama kaže da nije tako nego ovako…

Vi kažete da je MIZ-a  partner sa Udrugama pacijenata. Gospodo u MIZ-a mi idemo iskrenog srca bez fige u džepu prema MIZ-u i samo  molimo i tražimo dajte da se kvalitetno liječe svi a ne samo neki…

Molimo vas nemojte nas mrcvariti i iscrpljivati mi smo samo obični mali ljudi sa velikim solidarnim srcem, a vi ste vlast i imate moć ….

Nadali smo se da ćete SJZS vratiti struci i oboljelim. Imali ste povijesnu priliku… Iskreno sve smo uvjereniji da bez referenduma u zdravstvenom sustavu pomaka na bolje vrlo teško može biti…

Kome se tu može vjerovati? Ko upravlja SJZS, ministar, ravnatelj HZZO-a, komore ili…

Da zahvaljujemo Vam što ste sve naše dopise i prijedloge uredno zaprimili  ALI uredno i odbili…Nama u UHP-a ostaje ubuduće raditi ono što možemo, a ne ono što nas iscrpljuje i ne daje  nikakve rezultate.

0