U MIZ-a je 19.3.2013. održan sastanak bez medija (na traženje Ministra) na kome je UHP-a tražila odgovore na 9 postavljenih pitanja u dopisu MIZ-u 5.3.2013. iz stomatologije

Odgovore nikada nismo dobili . Je li im stvarno stalo do osiromašenog (većine u našem društvu? hrvatskog puka ? Zaključite sami.


Udruga hrvatskih pacijenata (UHP)
Kopernikova 3  Zagreb

marijodrlje1@gmail.com

Zapisnik

Na sastanku 19.3.2013. godine u MIZ-a  bili su nazočni:

Ministar zdravlja prof. dr. sc. Rajko Ostojić, Dijana Glavina tajnica kabineta ministra, ravnatelj HZZO prim. Siniša Varga, prof. Mladen Šlaj, predsjednica HKMS Dragica Šimunec, predsjednik HKDM mr.sc. Hrvoje Pezo, predsjednik Udruge hrvatskih pacijenata Marijo Drlje, ravnatelj Doma zdravlja Splitsko-dalmatinske županije prof, Dragomir Petric i dr

Na sastanku  smo mi iz Udruge hrvatskih pacijenata (UHP) tražili odgovore na 9 pitanja iz dopisa MIZ-u od 5.3.2013. godine.

Predsjednik  UHP-a Marijo Drlje je postavio i 10.  pitanje a to je da se  točno precizira  što se sastoji u standardu usluge (materijal, ne generički  nego financijski materijal, rad…) i donese taj standard ( sadržajno) usluga koje pacijenti trebaju (moraju) dobiti iz osnovnog i dopunskog osiguranja.

Gospodin Marijo Drlje je još tražio da   MIZ-a hitno donese dijagnostički protokol  u stomatologiji po kome bi se ravnali doktori i pacijenti.

Odgovore još čekamo.

 

UHP/13-23

U Zagrebu, 5.3.2013.

Ministarstvo zdravlja

n/p ministra, prof. dr. sc. Rajka Ostojića, dr. med.

Poštovani,

molimo vas za stručnu pomoć i odgovore po sljedećim pitanjima:

1. Koliko je zdravstvenih djelatnika dentalne medicine u ugovornom odnosu sa HZZO tužilo osiguranike HZZO (pacijente) zbog neplaćanja usluga (koje pacijenti ne priznaju i sl.) i koliko je Ovrha pokrenutu protiv pacijenata… Tko ima te podatke i je li ih uopće netko ima?

2. Kada ugovorni djelatnik sa HZZO-om dentalne medicine radi privatno a kada javno zdravstvo? Kada se planira strogo odvojiti privatni i javni rad?

3. Kako osiguranik HZZO-a može ostvariti pravo na drugo stručno mišljenje, ako pacijent nije zadovoljan uslugom kod svog odabranog liječnika dentalne medicine a da bi ostvario pravo na drugo stručno mišljenje, mora tražiti Uputnicu od tog istog liječnika…a to baš u praksi i ne ide doznajemo iz razgovora sa pacijentima…

4. Kada, i u kojim slučajevima Komora dentalne medicine naplaćuje svoje usluge kada se pacijenti žale…i koliko za koju uslugu naplaćuje?

5 Zar ne bi trebala polica osiguranika HZZO pokrivati i eventualne troškove žalbe prema Komori? Ili je pretpostavka , pacijent “mora” biti zadovoljan i kad nije.

6. Što učiniti ako osiguranik HZZO-a nije zadovoljan pruženom uslugom a ne može ostvariti pravo na drugo stručno mišljenje i nema novca za žalbeni postupak?

7. Što može pacijent napraviti da dokaže tko mu je pružio uslugu ako nije dobio račun?  Pacijenti uglavnom  nakon nekog vremena  shvate da nisu zadovoljni sa uslugom a račun nisu dobili i ničim ne mogu dokazati tko im je pružio uslugu.

8. Ako su ordinacije dentalne medicine koje su u ugovornom odnosu sa HZZO-om u statusu obrta (frizera, krojača, izdavača, privatnog stomatologa (bez HZZO) i sl. ) predlažemo obavezno uvođenje pred računa ( i omogući se bar tri dana oboljelom da donese odluku) prije bilo kakve pružene usluge od strane liječnika prema pacijentu. Potpisom tog pred računa i pacijent i liječnik bi preuzeli svoje obaveze i na taj način smanjili bi se nesporazumi..

9. Ako liječnik dentalne medicine radi za vrijeme koje mu je plaćeno ( od HZZO-a 8 sati dnevno) privatnu uslugu je li u tim slučajevima smije naplaćivati rad (koji mu je već plaćen) ili samo materijal. Ako naplaćuje i rad je li onda dva puta naplaćuje istu uslugu, od pacijenta i od HZZO-a?

Ovo su otprilike najčešća pitanja u zadnjih 5-6 mjeseci koje mi u UHP-a dobivamo od pacijenata.

U nadi razumijevanja za ova naša pitanja koja vam pišemo u dobroj vjeri.

U očekivanju jednostavnih i razumljivih odgovora (bez angažiranja timova pravnika) i nama laicima kojih je u sustavu zdravstva više od 4000000 želimo vam svako dobro i obilje zdravlja.

S poštovanjem

Udruga hrvatskih pacijenata

Marijo Drlje, predsjednik

0