UHP-a.  Okrugli stol na temu: ‘KVALITETNA KOMUNIKACIJA U ZDRAVSTVENOM SUSTAVU – VIŠE JE OD POLA LIJEKA’

‘KVALITETNA KOMUNIKACIJA U ZDRAVSTVENOM SUSTAVU – VIŠE JE OD POLA LIJEKA’


Udruga hrvatskih pacijenata (UHP)
Kopernikova 3   Zagreb

Ministarstvo zdravlja
n/p ministra, prof. dr.
sc. Rajko Ostojić

Poštovani,
zahvaljujemo na organizaciji Okruglog stolu na temu:
‘KVALITETNA KOMUNIKACIJA U ZDRAVSTVENOM SUSTAVU – VIŠE JE OD POLA LIJEKA’
Smatramo da je ovaj ?Okrugli stol? u potpunosti ispunio očekivanja i da su izlagači ukazali na potrebu da se naprave dodatni napori u edukaciji za kvalitetnijom komunikacijom na svim razinama u zdravstvenom sustavu.
Slobodni smo Vam predložiti da se na razini Ministarstva zdravlja, donese Kodeks , kultura komunikacije u solidarnom javnom zdravstvenom sustavu na svim razinama.
Svakako ovo je radni prijedlog i podložan je izmjenama.
Na ovom projektu, stojimo Vam na raspolaganju.
Po našim iskustvima u UHP-a jedan od većih problema u solidarnom javnom zdravstvenom sustavu je loša komunikacija od zdravstvenih djelatnika prema bolesnicima. Ovaj problem vrlo često, po nama nepotrebno, izaziva sukobe koji se uz malo dobre volje mogu bitno smanjiti.
Mi u UHP-a svakodnevno dobivamo pritužbe na nemogućnost dobre komunikacije s zdravstvenim djelatnicima.
Predlažemo Vam jedan službeni sastanak u uskom krugu (UHP-a) na temu komunikacije.
Jedno od pitanja bi bilo:
Čemu služe telefoni i tajnice?
Je li moguće od tajnica dobiti povratnu informaciju a ne samo obećanje koje nikad ne ispune?
Kad nazovemo i civilizirano se predstavimo, jesu li tajnice dužne predstaviti se imenom i prezimenom?
Želimo naglasiti da mi kad nazovemo želimo razgovarati s osobom s imena i prezimena, a ne s bezimenom tajnicom. Često nas prespajaju s telefona na telefon. Nikada ne znamo s kim razgovaramo jer je uvijek tajnica a mi moramo ponavljati svaki put pitanja i priču ispočetka dok se ne umorimo i ne odustanemo?.
Je li bolesnik mora dobiti otpusno pismo u roku najviše sedam dana, ili to mora čekati kao i sada u nekim slučajevima i po šest mjeseci?Ili bolesnik sa rakom pluća 52 dana itd.?
Kad smo naručeni na neki pregled, a taj se pregled odgodi iz bilo kog razloga, npr. bolesti liječnika ili nešto drugo, jesu li tajnice ili sestre obavezne nazvati bolesnika i upoznati ga s tim, ili bolesnik mora napustiti radno mjesto, doći na zakazani pregled koji je čekao i nekoliko mjeseci, a onda mu zdravstveni djelatnik onako hladno kaže ‘nema doktora’ ili ‘stroj je u kvaru’, ili’Na kraju bolesnik je razočaran i nezadovoljan i ponekad dolazi do sukoba, ne krivnjom bolesnika jer ovako ponašanje zdravstvenih djelatnika je nedopustivo a traje već godinama i nikome ništa’.
I mnoga druga slična pitanja?
U dobroj vjeri, a u cilju bolje komunikacije i odgovornijeg ponašanja zdravstvenih djelatnika prema bolesniku i obrnuto, slobodni smo Vam iznijeti neke prijedloge.
Mi u UHP smo uvjereni da se sa malo dobre volje svih nas sadašnja loša komunikacija zdravstvenih djelatnika prema bolesniku bitno može poboljšati na zadovoljstvo svih građana Republike Hrvatske.
U očekivanju odgovora želimo Vam obilje zdravlja i zaustavljanje dosadašnje tajkunizacije solidarnog javnog zdravstvenog sustava-općeg dobra svih građana Lijepe naše.
S poštovanjem

U Zagrebu, 10. veljače 2012. godine

Predsjednik
Marijo Drlje dipl. oec

0